Peremajaan wajah laser: intipati kaedah

pancaran laser untuk peremajaan kulit wajah

Peremajaan wajah laser adalah kaedah berdasarkan pengaktifan pertumbuhan semula kulit secara semula jadi.

Semasa penuaan biologi, proses ini mempengaruhi semua organ dan struktur tubuh manusia. Orang tersebut paling cepat terlibat dalam proses ini kerana kesan sebilangan besar kesan buruk dari persekitaran luaran. Pada masa yang sama, pemuda dan persepsi seseorang bergantung pada seberapa baik penampilan wajah, yang dinyatakan dalam keinginan semula jadi setiap orang untuk melambatkan proses penuaan dan memutar kembali waktu. Salah satu kaedah yang dapat memenuhi keperluan untuk kelihatan hebat adalah peremajaan laser.

Intipati kaedah pendedahan laser ke wajah untuk tujuan peremajaan

Intipati kaedah ini adalah kesan pecahan pada kulit wajah dengan menggunakan laser. Sinar laser dibahagikan kepada banyak aliran yang lebih kecil, yang mempengaruhi kawasan kulit pada kedalaman tertentu, yang ditetapkan oleh program prosedur, dan menguapnya. Sel-sel antara sel-sel yang menguap merangsang pengeluaran kolagen dan elastin di kulit untuk tumbuh semula. Selepas prosedur, kulit bertambah baik, kerutan halus dan sederhana diluruskan, beg di bawah mata hilang, dan oval wajah menjadi lebih kencang. Peremajaan laser boleh digunakan secara berasingan dan bersama-sama dengan permukaan kulit atau pembedahan plastik.

Petunjuk untuk rawatan laser dalam kosmetologi

  1. Pemulihan kulit - boleh digunakan pada kawasan mana saja, bukan hanya pada wajah.
  2. Dengan rosacea yang ketara dan pigmentasi yang kuat.
  3. Dengan liang pori yang diperbesar untuk mengurangkannya.
  4. Kehadiran stretch mark, parut dan parut.
  5. Memutihkan kulit.
  6. Apabila kedutan muncul.
  7. Untuk pembaharuan kulit dan pembetulan kontur wajah.
apa masalah kulit yang diselesaikan oleh peremajaan laser

Sebagai tambahan kepada kesan positif, prosedur boleh memberi kesan negatif. Bilakah ini berlaku, dan apakah halangan untuk prosedur ini?

Kontraindikasi

  1. Masa kehamilan dan penyusuan bayi.
  2. Sebarang proses keradangan mengecualikan kawasan dari kemungkinan kesan.
  3. Penyakit kulit dari sebarang etiologi.
  4. Penggunaan kulit kimia terkini (2 minggu).
  5. Onkologi penyetempatan.
  6. Penyakit sistemik.
  7. Diabetes mellitus yang teruk.
  8. Bentuk penyakit jantung iskemia dan hipertensi yang teruk.
  9. Kecenderungan pesakit untuk membentuk parut koloid.
  10. Kecenderungan keturunan terhadap vitiligo.

Kebaikan peremajaan laser

Kaedah ini didasarkan pada regenerasi semula jadi tubuh, kerana kesannya dapat dilihat untuk waktu yang lama dan berkembang secara bertahap setelah prosedur. Impaknya adalah pada area yang dipilih, yang memungkinkan prosedur dijalankan dengan kecekapan tinggi, dengan mempertimbangkan semua fitur.

Prosedur ini tidak menyakitkan dan boleh dilakukan di kawasan sensitif seperti mata, décolleté dan leher.

Walaupun kesan sampingan jarang berlaku, kemungkinannya harus dipertimbangkan sebelum prosedur. Gatal pada kulit, kerak di tempat pendedahan, peningkatan pigmentasi atau pertumbuhan tisu keloid yang berlebihan.

Selepas prosedur

Selama beberapa hari, krim digunakan untuk mempercepat pertumbuhan semula, setelah penyembuhan integumen yang terganggu, disarankan untuk menggunakan krim yang mengandungi asid hyaluronik, pilihan diberikan kepada kosmetik yang sesuai dengan usia. Suhu tinggi tidak dibenarkan pada siang hari; jangan gunakan alas selama 3 hari.

Selepas prosedur, sangat penting untuk menggunakan krim dengan faktor perlindungan yang tinggi kerana kepekaan yang tinggi terhadap cahaya matahari.

Cadangan tambahan bergantung pada keadaan kulit. Sekiranya anda mengikuti nasihat pakar yang menjalankan prosedur, anda boleh mencapai hasil jangka panjang dan memanjangkan bukan sahaja kecantikan, tetapi juga keremajaan wajah anda.